Barista na wagę złota

Co może być jednym z największych, jeśli nie największym atutem dobrej kawiarni lub baru kawowego? Pewnie kilka takich rzeczy się znajdzie – jak choćby fajna lokalizacja, która zapewni stały dopływ klientów. Ci ostatni jednak zostaną na dłużej i będą wracać do miejsca tylko wtedy, gdy zostaną doskonale obsłużeni i otrzymają do tego wyśmienitą kawę, której smak nie równa się z żadną inną. I tu kluczowy okazuje się czynnik ludzki, czyli barista. Dobra kawiarnia musi takowego zatrudnić lub też wysłać swoich pracowników na fachowe szkolenie dla baristów.

studia poznan

Takich zajęć nie brakuje. Rynek baristów jest dość mocno nasycony, choć nie można powiedzieć, aby ludzi o odpowiednich kwalifikacjach było szczególnie wielu. Część z nich pozostaje też bez pracy, albowiem niektóre kawiarnie wcale nie spieszą się z zatrudnianiem personelu z wysokiej półki. Argument oszczędności zwycięża i stawia się na ludzi mniej wykwalifikowanych, co musi przełożyć się na jakość oferowanych kaw.

Zwykle nie są one tak dobre jak te, które potrafi przygotować barista z prawdziwego zdarzenia. Po jakimś czasie właściciele lokali, którzy zauważyli, iż znacząco odstają od konkurentów idą wreszcie po rozum do głowy. Inwestują w człowieka, który ma zmienić sytuację i angażują do współpracy baristę. Jeśli pójdzie za tym odpowiednio kształtowany marketing, to klientela powinna się stopniowo zagęszczać.

Oczywiście nie ma żadnej magicznej recepty na sukces. Nawet z dobrą załogą na pokładzie kawowy okręt może pójść na dno, jednak warto zrobić coś, by taki scenariusz oddalić.