Większości ludzi wydaje się, że wiedzą jak należy rozmawiać przez telefon. Często jednak popełniają karygodne błędy, zapominając o kilku bardzo ważnych zasadach telefonicznego savoir vivru.
Zasady jednak są jasne i proste do zapamiętania. Poniżej wspominamy o najważniejszych z nich, z nadzieją, że przybliżą one naszym czytelnikom, jakie zachowania są dozwolone, a jakich należy unikać.
Po pierwsze należy pamiętać o tym, że rozmowę telefoniczną zawsze kończy osoba, która rozmowę rozpoczęła. Jeśli to my dzwonimy do kogoś, to my powinniśmy rozmowę zakończyć.
Jeśli natomiast rozmowa telefoniczna została z jakichś przyczyn przerwana, należy pamiętać, że zadzwonić ponownie powinna zawsze ta osoba, która rozmowę rozpoczęła. Jeśli ktoś do nas zadzwoni, a my akurat nie możemy rozmawiać, pamiętajmy o tym, by nie trzymać rozmówcy na linii.
Zamiast tego, możemy zaproponować, że oddzwonimy nieco później. Jeśli osoba, z którą rozmawiamy, przebywa obecnie za granicą kraju, pamiętajmy by jak najszybciej zakończyć rozmowę, by narażać tej osoby na nadmierne koszty.