Wiedza i zdolność rozumienia

Wiedza i zdolność rozumienia to tylko na pozór pojęcia zbliżona. W kontekście szkół podstawowych często mówi się o zjawisku analfabetyzmu wtórnego, które polega na tym, że uczeń potrafi rozpoznać litery i przeczytać zdanie.
Jednak jego odczytanie nie idzie w parze z rozumieniem treści. Podobną zależność można zauważyć pomiędzy wiedzą a rozumieniem.
To, że nauczymy się pewnych zagadnień, nie oznacza jeszcze, że mamy jakiekolwiek wyobrażenie o ich zastosowaniu i że rozumiemy naturę danego zjawiska. Szkoły finansowe i bankowe stawiają jednak przede wszystkim właśnie na zrozumienie.
Znajomość zagadnień finansowych, bankowych, rachunkowych, ekonomicznych czy biznesowych może sprawić, że szybko znajdziemy pracę i skutecznie wykonamy każde zawodowe zadanie. Jednak nie wtedy, gdy osoba zajmująca się rekrutacją lub pracodawca zauważą, że znamy jedynie suche reguły, a nie mamy pojęcia o ich praktycznym zastosowaniu.
Kończąc szkołę o jednym z wyżej wymienionych profilów, nie musisz się o to martwić. Z pewnością dobrze poznasz pragmatyczną stronę cennych zagadnień.
Polecane artykuły

Czechy
1 stycznia, będący dla większości nas dniem, gdy obchodzimy pojawienie się Nowego Roku, dla Czechów jest także dodatkowo świętem narodowym, obchodzonym na cześć rozdzielenia się Czechosłowacji na dwa oddzielne i niezależne państwa, na Republikę Czeską i Słowacką. Dzień ważny i znaczący, powodujący p

Czy hobby i zainteresowania mają znaczenie w życiorysie?
Bardzo wiele osób tworzących dokumenty aplikacyjne, ma problem z pozycją zainteresowań. Nie jesteśmy pewni, czy mają one wpływ na osąd rekrutera wobec naszej osoby, jeśli tak, to czy hobby powinno być wyszukane i kreatywne oraz czy w ogóle umieszczać je w CV. A co jeśli w ogóle nie mamy hobby, ani ż